czwartek, 10 grudnia 2015

Jakie życie kruche... Janusz Odrowąż Pieniążek

Targi Książki Historycznej 

Warszawa Arkady Kubickiego


28 listopada 2015
stoisko Wyd Iskry godz 13:00-14:00
podpisywałam książkę "Druga bitwa o Monte Cassino i inne opowiesci"

29 listopada 2015
stoisko Wyd PIW godz 13:00-14:00
podpisywałam książkę "Dwór w Krasnicy i Hubalowy Demon"

Jakie życie kruche...

Janusz Odrowąż Pieniążek (autor książek, wieloletni dyrektor Muzuem Literatury) był na Targach Książki Historycznej. W stoisku wydawnictwa Iskry podpisywał najnowszą książkę "Błagam tylko nie profesor". 
Ofiarował mi ją z dedykacją. Troche porozmawialismy. (Podpisywałam swoją książkę zaraz po nim).
Widzialam go kilka dni wczesniej w Bibliotece Narodowej na otwarciu wystawy poswięconej 70-leciu londyńskiego Związku Pisarzy Polskich na Obczyźnie... wtedy dłużej porozmawialismy ...

To wszystko było kilka i kilkanascie dni temu ...
Wrociłam do Stanów. W samolocie czytałam ofiarowaną mi książkę.

Pokażę niżej zdjęcie z Targów 28 listopada.

Jest na nim Janusz Odrowaz Pieniążek,
po prawej Tadeusz Olszański (jego żona Barbara zmarla 5 listopada b.r.).
Z Basia i Tadziem b. sie przyjaźnilismy, nasze jamniki mialy szczenięta. Odwiedzałam ich w Budapeszcie, gdzie Tadeusz był szefem osrodka kultury polskiej. Tadeusz Olszański jest autorem wielu pięknych książek, m.in. o Stanisławowie, przetłumaczyl "Chłopców z Placu Broni".

Janusz Odrowąż Pieniążek Aleksandra Ziółkowska-Boehm i Tadeusz Olszański
 Warszawa 28 listopada 2015

Fot. Mirela Tomczyk

10 dni pozniej, 8 grudnia, Janusz Odrowąż Pieniążek zmarł.

1 komentarz:

  1. Bardzo przykra wiadomosc , a jednoczesnie przychodzi refleksja jak ulotne jest zycie i jak szybko wszystko sie potrafi zmienic. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń